13 Mart 2014 Perşembe

Sosyal Medya Kampanyalarında Güncel Dili Yakalamak

Sosyal medya kullanıcısı olmanın en büyük avantajlarından biri, takip ettiğiniz firmaların kampanyalarından an be an haberdar edilmeniz olsa gerek. Ama bunu dikkat çekici bir tarzda yapmak da firmalar için bir o kadar önemli.



Nasıl ki sokakta önünden geçerken, ne kadar büyük harflerle yazılmış olursa olsun düz bir “kampanya” ya da “indirim” yazısı gördüğümüzde, pek de ilgimizi çekmiyor ve çoğunlukla önünden geçip gidiyoruz. Fakat bunun aksine bize daha çok hitap eden bir dil kullanılmış ise, aklımızda bir şeyler almak yokken bile en azından içeri girip bakıyoruz; sosyal medya da tam olarak böyle işliyor aslında. Elbette yapılan indirimin ya da kampanyanın müşteriye sağladığı avantaj da önemli fakat bana kalırsa bu kampanyaların müşteriye nasıl sunulduğu da bir o kadar etkili.

Bu konuda bir örnek vermesi açısından Evida’nın twitter hesaplarını incelemenizi önerebilirim. Hem yaptıkları indirimlerle müşterinin bütçesine hitap etmeyi hem de gençlerin dikkatini çekebilecek, etkileyici ve eğlenceli bir dil kullanmayı bünyesinde başarıyla barındırmayı becermiş bir firma. Aynı zamanda güncel olayları da takip edip bunlar üzerinden de eğlenceli içerikler üretebiliyorlar. Örneğin geçtiğimiz günlerde herkesin diline pelesenk olan “Anlayamazsınız” ifadesini, yine bir kampanya içine entegre ederek öyle kullanmışlar ki, aynı şeyi kullanan onlarca firma arasından kendilerini kolayca sıyırmayı başarmışlar bana kalırsa.




Kısaca Evidea, sadece indirim ya da kampanyalar için değil, takipçilerine eğlenceli şekillerde attıkları günaydın mesajları için bile takip edilebilir ve güne gülümseyerek başlamanızı sağlayabilir diye düşünüyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder